Ciągłość prowadzenia sprzedaży w większości biznesów funkcjonujących w przestrzeni e – commerce zależy od utrzymania infrastruktury technicznej, oprogramowania, aplikacji w dobrym stanie. Zatrudnienie samodzielnego pracownika IT właściwie od wszystkiego to nie tylko ogromny koszt, ale zdecydowane ograniczenie efektywności. Znacznie lepsze rozwiązanie to obsługa IT na zasadzie outsourcingu. Dlaczego taka obsługa przekłada się na lepszą płynność funkcjonowania przedsiębiorstwa w zmiennych warunkach konkurencyjnych? Poniżej kilka praktycznych przykładów.

Jak wybrać dobrych ekspertów i od czego zależy wartość współpracy z outsourcingiem IT?

Analiza kompetencji to oczywiście podstawa przed nawiązaniem tak poważnej współpracy. Im bardziej różnorodne kompetencje dotyczące, chociażby tworzenia dedykowanych aplikacji mobilnych, multimedialnych, tym lepiej dla uzyskania długoterminowej przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwa coraz częściej testują nowe wersje sklepów internetowych, potrzebują ludzi od administrowania, od dodawania wtyczek, od zabezpieczania wrażliwych danych. Jeden pracownik na poziomie firmy nie jest w stanie zająć się wszystkim samodzielnie. Z tego powodu obsługa IT doraźna lub rozliczana na zasadzie abonamentu staje się często jedynym sensownym wyborem w kwestii zwykłego przetrwania i utrzymania płynności. Z drugiej strony doraźne konsultacje IT pozwalają z czasem udoskonalić procedury, albo wypracować zupełnie nowe know how. To kolejna, bardzo interesująca perspektywa.

Dlaczego warto zaufać doświadczeniu specjalistów?

Obsługa IT wiąże się też z pomocą w zakupach sprzętu, oprogramowania, smartfonów dla firmy. Coraz bardziej krytyczny wątek dotyczy zabezpieczania danych firmowych ze względu na wszechobecne, kosztowne prawnie wycieki. Outsourcing IT ogranicza ryzyko funkcjonowania przedsiębiorstwa w wielu obszarach i umożliwia wypracowanie większej jakości przy budowaniu relacji z klientami. Większość konsumentów docenia marki nowoczesne, inwestujące w innowacje i po prostu stale dostępne.