Niektóre firmy e-commerce popełniają błąd, poświęcając cały swój czas na remarketing lub retargeting, zamiast skupić się na obu strategiach. Ważne jest, aby pamiętać, że zarówno kampanie remarketingowe, jak i retargetingowe są skuteczne, a połączenie tych strategii zapewni Twojej firmie dodatkowe przychody.

Wyższy ROI

Pozyskanie nowego klienta jest pięciokrotnie bardziej kosztowne niż jego utrzymanie. Wskaźnik zaangażowania na remarketing i retargeting reklam (400% więcej zaangażowania, przy okazji) jest znacznie wyższy niż gdybyś próbował uchwycić rynek docelowy, który nie jest jeszcze z Tobą zaznajomiony. Po co poświęcać cały ten czas na generowanie leadów, skoro masz już całą masę zainteresowanych kontaktów?

Jakie są różne rodzaje e-maili remarketingowych?

Wybór rodzaju wiadomości e-mail, które chcesz wysłać do swoich klientów może być wyzwaniem. Stwórz kryteria, które zakwalifikują określonych klientów do określonych typów e-maili i kontynuuj optymalizację, aż będziesz zadowolony ze zwrotu. Oto kilka opcji remarketingu e-mail:

  • Zaoferuj kupon

Każdy lubi kupony. Strategicznym posunięciem byłoby zaoferowanie oferty obecnym klientom, którzy kupili coś tylko na wyprzedaży, lub przeszłym klientom, którzy są lojalni i niezawodni, długoletni klienci Twojej firmy.

  • Zaproponuj darmowy prezent

Darmowe prezenty to dobry sposób, aby nakłonić obecnych klientów do ponownego zakupu bez konieczności oferowania zniżki. Aby zapewnić sobie zysk, zaoferuj im prezent pod warunkiem, że wydadzą minimalną kwotę na coś innego. Na przykład: „Wydaj 150 PLN lub więcej, aby otrzymać ten darmowy prezent”.

  • Przeprowadź promocję z ograniczeniem czasowym

Ta metoda przyspieszy ilość dokonanych zakupów i sprawi, że transakcja będzie bardziej zapamiętana, ponieważ klienci muszą działać szybko.

Jak strategicznie prowadzić remarketing do swoich klientów?

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać przy tworzeniu e-maili remarketingowych jest to, jaki rodzaj e-maila najlepiej pozyskałby klienta, biorąc pod uwagę to, co już kupił. W przypadku remarketingu masz niepowtarzalną okazję do spersonalizowania e-maila w oparciu o wcześniejsze zachowanie Twojego klienta. Jeśli zrobisz to w odpowiedni sposób, jedyne co pozostaje do zrobienia to wybór rodzaju wysyłanego e-maila.