Reklama w Internecie stwarza niemal nieograniczone możliwości. Dzięki swojej precyzji i prostocie pozwoli niewielkim kosztem osiągnąć duże zyski. Poniższy artykuł przedstawi zalety korzystania z marketingu w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto wybrać GoogleAds?

Reklamę należy umieszczać w takich miejscach, by miała jak największą szansę trafić do grupy docelowej. Z kolei w Internecie można spotkać zdecydowaną większość klientów. Jedynie nieliczni konsumenci (np. osoby starsze) nie korzystają z Sieci.

Dodatkowo Google Ads dają niespotykane wcześniej możliwości kalibracji komunikatów marketingowych. Klasyczne ulotki czy bilbordy obarczone są dużą dozą losowości. Mogą one trafiać do osób, których nie mają szansy zainteresować. Łatwo też o ich nieoptymalne umiejscowienie. Z kolei reklamy w wyszukiwarce nie stwarzają takiego ryzyka. Reklamodawcy mogą bardzo precyzyjnie określić, kto ma zobaczyć ich oferty. Przykładowymi kryteriami są:

  • miejsce zamieszkania
  • pora dnia
  • wcześniej odwiedzane strony internetowe
  • konkretna fraza wpisywana w wyszukiwarkę
  • przedział wiekowy
  • zainteresowania

Oznacza to, że reklama trafi wyłącznie do potencjalnie zainteresowanych osób. Dzięki temu jej stopa zwrotu będzie bardzo imponująca. Tym bardziej, że reklama w Google Ads jest stosunkowo tania. Nawet przedsiębiorcy o mniejszym budżecie mogą pozwolić sobie na szeroko zakrojoną promocję z ich wykorzystaniem.

Samodzielne prowadzenie czy agencja?

Istnieją dwa sposoby prowadzenia działań Google Ads. Pierwsza polega na samodzielnym projektowaniu i kalibrowaniu reklam. Bywa ona wybierana zwłaszcza przez przedsiębiorstwa małe lub jednoosobowe. Jej istotną zaletą jest oszczędność finansów. Materiały uczące obsługi reklam w wyszukiwarkach są całkowicie darmowe. Dzięki temu po zapoznaniu się z nimi można oszczędzić pieniądze na wynajmowaniu agencji reklamowej, marketingowej czy też SEM. Jednak niewątpliwą wadą tej metody jest jej czasochłonność. Marketing wymaga precyzji, a także wiedzy. Poświęcony na niego czas mógłby zostać przeznaczony na inne aktywności związane z prowadzeniem firmy.

Drugą metodą jest powierzenie Google Ads wyspecjalizowanej agencji. Jest to usługa płatna, nieraz dość droga. Niemniej zainwestowane pieniądze prawdopodobnie szybko się zwrócą. Przede wszystkim dzięki wynajęciu agencji uwalnia się czas na rozwój działalności. Oprócz tego specjaliści ds. SEM skupiają się wyłącznie na prowadzeniu reklam. Z kolei przedsiębiorca decydujący się na samodzielny marketing musi zajmować się także wieloma innymi kwestiami. W ten sposób pojawia się ryzyko zaniedbania marketingu na rzecz bardziej pilnych spraw.

Dobrym wyborem może być prowadzenie kampanii Google Ads przez Double Digital. Jest to agencja SEM zajmująca się reklamami w wyszukiwarkach, a także na Facebooku, LinkedIn-ie czy TikToku. Klienci Double Digital zyskują całodobowy dostęp do aktualizowanego co kwadrans raportu o stanie kampanii. Ponadto Klientom oferowane są elastyczne warunki współpracy i bezpłatna konsultacja przed jej nawiązaniem.