Zastanawiając się nad wyborem systemu CRM zrozumiałym jest, że szukasz i porównujesz ze sobą wszystkie dostępne na rynku rozwiązania.

Z pewnością w tym celu przydatny będzie ranking systemów CRM. Gdzie znaleźć ranking CRM i czy informacje znalezione w sieci będą wystarczające dla Twojej firmy, aby podjąć decyzję?

Ranking CRM?

może być ułożony w zależności od zmiennych, które są istotne w danym rankingu. Jeden ranking może dotyczyć wysokości kosztów wdrożenia, inny będzie kładł nacisk na jak najsprawniejszej obsłudze np. zgłoszeń. Wybierając system dla swojej firmy nie wystarczy jeden ranking systemów CRM. Najlepszym rozwiązaniem będzie porównanie kilku rankingów i wybranie takiego oprogramowania, które idealnie wpisze się w nasze oczekiwania. Idąc tym tropem, najlepszy ranking CRM, to ten, który stworzymy sami bazując na znalezionych informacjach o systemach oraz opiniach użytkowników. Nikt nie jest tak szczery w swojej opinii, jak użytkownik, który ma do czynienia z narzędziem na co dzień. Zapytaj również firmę oferującą system lub platformę CRM o możliwość darmowego przetestowania narzędzia przez określony czas. Pozwoli Ci to zaznajomić się z modułami poszczególnych systemów i porównać ich funkcjonalność. Dzięki temu będziesz miał pole do dyskusji z potencjalnym dostawcą oprogramowania dla Twojej firmy.

Ważną rzeczą, na którą koniecznie musisz zwrócić uwagę to integralność systemu z innymi aplikacjami. Jeżeli w firmie korzystacie z poczty w ramach Microsoft Outlook, koniecznie dopytaj o możliwość zintegrowania systemów za pomocą wtyczek. To samo dotyczy innych aplikacji. Początkowo może to nie mieć dla Ciebie tak dużego znaczenia, ale z czasem zobaczysz, jak bardzo optymalizuje wydajność pracowników. Koniecznie porównaj wszelkie dostępne automatyzacje w ramach interesujących Cię pakietów. Być może porównywalne cenowo pakiety będą się różniły w zasobności oferowanych rozwiązań. Tworząc swój własny ranking systemów CRM bardzo istotnym czynnikiem jest czas niezbędny na wdrożenie oraz intuicyjność w obsłudze. Inwestując środki w system CRM musimy mieć pewność, że wdrożenie nastąpi szybko i sprawnie, a także nasi pracownicy zostaną przeszkoleni przez firmę wdrażającą w taki sposób, aby z marszu mogli swobodnie poruszać się w systemie.