Od początku istnienia bloga staramy się informować Was o wszystkich aktualnych promocjach bankowych, na których możecie zarobić, podpowiadamy na co zwrócić uwagę i gdzie najlepiej lokować środki na „wysoki” procent, aby trochę zaoszczędzić. W czołówce wszystkich tych promocji, znajduje się oferta ING Banku Śląskiego, w której za otwarcie konta i spełnienie kilku prostych warunków można otrzymać 100 zł premii (ostatnio była to kwota 120 zł gdy został włączony blik, ale kwota oscyluje niezmiennie w granicach 100 zł).

Choć w obecnej edycji promocji nie ma konieczności wyrażenia zgód marketingowych, to w poprzednich edycjach był to jeden z warunków do otrzymania premii. Podczas zakładania konta, konieczne było zaznaczenie zgód na przetwarzanie danych w celach marketingowych, inaczej system nie puszczał nas dalej i nie było możliwości założenia konta.  Problem dotyczył (lub dotyczy) tego, że zgody, które zostały zaznaczone podczas składania wniosku o konto nie były migrowane do systemu bankowego, co można było sprawdzić np. po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej. Pomimo zaznaczenia zgód na etapie składania wniosku o Konto, w bankowości elektronicznej wszystkie zgody widniały na „NIE”.

Nie jest to mój wymysł, ani informacje wyssane z palca, ponieważ na własnej skórze doświadczyłam tego błędu systemu, ponadto w różnych miejscach w Internecie informowało o tym bardzo wiele osób. Nie chodzi też w tym wpisie o to, aby pastwić się nad błędami i nieprawidłowościami jakie zachodzą po stronie Banku, bo akurat ING jest nastawiony frontem do Klienta i osobiście bardzo cenię sobie posiadane tam Konto, ale o to, abyście byli czujni i już po podpisaniu umowy zweryfikowali, czy na pewno wszystko jest w porządku z posiadanymi produktami i warunkami, jakie należy spełniać.

Nasz brak zgód rozwiązało zwykłe zgłoszenie w bankowości elektronicznej. Oczywiście zgody zaznaczyłam, a do tego poinformowałam Bank o nieprawidłowościach, jakie się pojawiły. Ciężko spekulować, czy takie sytuacje będą pojawiały się w przyszłości, czy może ING poprawi funkcjonalność swojego systemu, ale warto zwracać na to uwagę, jeżeli nasze zgody są do udziału w jakiejś promocji wymagane.

Gdzie zweryfikować zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych?

Aby upewnić się, że nasze zgody w ING Banku Śląskim zostały wyrażone, i że wszystkie wymagane przez Bank są ustawione na TAK wystarczy zalogować się do bankowości elektronicznej, u góry strony wybrać Dane i ustawienia, a następnie Komunikacja z bankiem (zgody marketingowe). Jeżeli zgody są zaznaczone poprawnie, zobaczycie przy nich zielony haczyk. Jeżeli nie są, a są wymagane, należy je niezwłocznie zmienić, dokładnie w tym samym miejscu, po wybraniu polecenie Zmień.